
Pont Flotant proposa una experiència conjunta entre els membres de la companyia i persones de diferents generacions. Mitjançant propostes senzilles i lúdiques es mesclarà el joc, la improvisació, l’expressió corporal i el cant, entre d’altres, amb l’objectiu de viure una experiència creativa conjunta i recrear El fill que vull tindre, una obra que gira entorn al tema de l’educació i el paper dels pares, dels iaios, dels mestres i dels fills en el procés d’aprenentatge, de la seua importància i del valor, la dificultat i l’esforç que requereix educar.
Coneguts i desconeguts del municipi d’edats diverses s’uniran per a formar per uns dies una autèntica companyia de teatre i contribuir a que el teatre siga veritablement un lloc de trobada, d’intercanvi, de joc i de comunicació.
Dirigit a:
Xiquets i joves d’entre 8-18 anys i adults d’entre 50-85 anys (o més) amb o sense experiència prèvia en les arts escèniques.
Objectius del taller:
- Estimular i desenvolupar la imaginació dels participants.
- Desenvolupar la capacitat comunicativa.
- Descobrir el propi cos com un element de creació i de joc.
- Afavorir la desinhibició.
- Prendre consciència de les possibilitats expressives del cos i de la veu.
- Exercitar la memòria.
- Ser capaços de coordinar la pròpia acció amb la dels companys.
- Desenvolupar el control respiratori i conèixer tècniques de relaxació i distensió.
- Aprendre a improvisar seguint premisses diferents.
- Apreciar la importància i el valor de la veritat en la interpretació.
- Apreciar la importància i el valor del treball en equip.
Continguts :
- El coneixement del cos i la seua relació amb l’espai.
- La percepció sensorial per a construir la pròpia experiència escoltant, observant, manipulant i sentint diferents sensacions que alimenten la creativitat i l’expressió.
- La presència escènica.
- La importància de l’“ací i ara” en escena.
- La diversió com a element important en la tasca creativa escènica.
- L’escolta en escena.
- La cançó, el moviment i la dansa o moviment coral.
- La manipulació d’objectes.
- L’ús del joc com a suport dramàtic.
Temporalització:
4 sessions de treball de 2 hores i mitja + la funció o funcions corresponents.